Dobrze, dość achów i ochów celem wstępu. Przyjrzyjmy się tej fantastycznej konstrukcji. Oto jak pachnie światowa czołówka.
Pivot Shuttle LT 2025: szczegółowy przegląd nowego e-bike’a od Pivot
Pivot to młoda amerykańska marka powstała, aby skoncentrować się na średniej i zaawansowanej półce MTB. Nie ma tu modeli budżetowych, są tylko te najlepsze. Firma założona została przez byłą podporę firmy Titus, Chrisa Cocalisa. W ogóle mamy wysyp mocnych firm ze Stanów, zwłaszcza w tej topowej odsłonie. I Pivot strzela w ten sam pułap – jeśli szukasz czegoś do agresywnego MTB, co spełni z nawiązką Twoje oczekiwania, trafiasz właśnie tu.
Pivot Shuttle pojawił się w ubiegłym roku i dopełniał ofertę modelową producenta jako rower ciężki i duży, z dużym zasięgiem i dużą mocą silnika elektrycznego. Był i jest typowym, mocnym enduro do długiej jazdy, ważącym około 22-23 kilogramy i już gdy się pojawił, stał się z miejsca marzeniem wielu zawodowców. Model na 2025 rok ma jednak zasadniczą różnicę – nie używa już jednostki Shimano, a Boscha i to z najwyższej półki Performance Line CX w specyfikacji Race. Ponieważ silnik Line CX jest nieco lżejszy, ale także mocniejszy, otrzymaliśmy potężną maszynę gotową wspierać nas na długo i z ogromną mocą. Asysta silnika sięga 400% (wobec 340% w normalnym Performance).
Do kompletu, lżejszy silnik lepiej wpasowano w karbonową ramę, i zespolono z bardzo mocną baterią z serii PowerTube. Ma ona 750 Wh i dopuszcza oczywiście użycie Range Extendera z serii PowerMore, oczywiście także produkcji Boscha. Całość układu silnikowego zespolono dzięki systemowi Bosch System Controller i działa to wyśmienicie. Ergonomia tego połączenia niejednokrotnie nas zadziwiała, a tu dowodzi, że jest jednym z najlepszych nowych układów elektrycznych na rynku.
Zobacz również: Bosch zaprezentował 5 generację silnika z serii Performance Line CX
Poprzednie wcielenia oparte były o silnik Shimano i koła 29”, teraz Pivot Shuttle LT jest fabrycznie rowerem typu mullet. Zawieszenie to fantastyczny układ DW Link z tyłu oparty o nowy dumper Fox Float X2 o skoku 160 mm, z przodu mamy amortyzator Grip X2 oparty o widelec Fox 38. Całość to rewelacyjnie wyglądające nowe enduro do długiej jazdy ze wspomaganiem.
Specyfikacja nowego roweru Pivot Shuttle LT 2025
Oto szczegółowa specyfikacja nowego roweru marki Pivot. Modele sprzedażowe będą się nieznacznie różnić, ale mamy do czynienia z kapitalnie zestrojonym rowerem z najwyższej półki.
Jednostka napędowa: Bosch Performance CX Race Edition 750 Wh, możliwy do zespolenia z systemem PowerMore;
Rama i koła: rama w pełni karbonowa, autorska produkcji Pivota; koła w specyfikacji 2025 – 29” i 27,5” (mullet); koła marki DT Swiss model Hybrid HXC1501 Carbon;
Widelec: Fox Factory 38, amortyzator Grip X2, skok – 170 mm
Damper: Fox Factory Float X2
Hamulce: Shimano XTR M9120;
Przerzutka i kaseta: SRAM XX 1297 Eagle Transmission 10-52T / SRAM XX Eagle Transmission 12-Speed; przerzutka zespolona z manetką SRAM AXS Pod Controller;
Siodło/Sztyca: Phoenix WTB Volt Team/ Fox Transfer Factory Series;
Pivot Shuttle LT 2025: geometria roweru
Tym, co zachwyca, jest niemal niezakłócona linia roweru, w której nie wypada się nie zakochać od pierwszego wejrzenia. Czyste linie zachowano dzięki układowi DW Link, który tak umieszcza damper, że nie „kłuje” w oczy. Domyślnie rower ustawiony jest w „dolnym” położeniu, które można zmienić i podnieść kąty. Pozycja jest wyjątkowo agresywna, ale jednocześnie dopracowana geometria sprawia, że nie ma tu uczucia zmęczenia nieustannym „atakowaniem” drogi. Jest tak, jak powinno być. Duży zakres regulacji, płynna praca zawieszenia i świetne wykonanie roweru pozwalają cieszyć się każdą, nawet najtrudniejszą trasą. Ramy są w rozmiarach od S do XL.
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
Kąt główki ramy (st) | 64° | 64° | 64° | 64° |
Kąt rury podsiodłowej (st) | 76.5° | 76.5° | 77° | 77.5° |
Reach (mm) | 445 | 468 | 488 | 510 |
Stack (mm) | 636 | 645 | 654 | 663 |
Baza kół (mm) | 1230 | 1256 | 1281 | 1307 |
Chainstay (mm) | 441 | 441 | 441 | 441 |
Wysokość suportu (mm) | 350 | 350 | 350 | 350 |
Rura podsiodłowa (mm) | 370 | 400 | 430 | 470 |
Dostępne warianty modelu Shuttle LT 2025 w sprzedaży
Pivot atakuje tylko topowe półki, a specyfikacja roweru niewiele różni się między poszczególnymi wcieleniami. Co za tym idzie, próżno szukać tu dużej różnicy cen. Najtańsza wersja z aluminiową ramą i kołami Ride SLX/XT to wydatek rzędu 9 tysięcy dolarów. Karbonowa rama zaczyna się w modelu Team XX Eagle Transmission i ceną 13 tysięcy dolarów. Najdroższa wersja Pivot Shuttle LT – Team XX Eagle Transmission Neo Live z Range Extenderem Boscha to 15 tysięcy dolarów: ponad 60 tysięcy złotych. Pamiętajmy jednak, że to klasa sama dla siebie: High-performance eMTB gotowy działać tam, gdzie inni nawet nie sięgają.
Dla kogo jest ten ekstremalny e-bike?
Wbrew pozorom, dla wielu kolarzy eMTB. Jest to rower o wysmakowanej, świetnej jakości. Pełen doskonałych rozwiązań i bardzo dopracowany. Nie ma tu słabych elementów – można dowolnie eksperymentować z ogumieniem, by uzyskać jeszcze lepsze efekty. Silnik i cały układ napędowy to górna półka światowa, pisaliśmy zresztą o tej linii – zajrzyjcie: https://e-bikers.pl/silniki/bosch-performance-line-cx-race-limited-edition/. Pivot Shuttle to idealny rower górski ze wspomaganiem elektrycznym – zaawansowani ultrasi docenią dużą moc, wytrzymałość i pojemność baterii, a układ jezdny i kapitalne zawieszenie dopełnią reszty. Bosch PowerMore Range Extender doda zasięgu i pozwoli w pełni wykorzystać moc, a Flip chip pozwoli elastycznie regulować potrzebną Wam geometrię.
Sprawdź też: Dlaczego jazda na eMTB sprawia, że stajesz się lepszym rowerzystą?
Pivot Shuttle LT 2025 – Wahadłowiec wśród rowerów eMTB
O ile większość rowerów górskich celuje w zapewnienie nam ekscytacji na normalnym poziomie, Shuttle LT jawi się jak wahadłowiec zmierzający na orbitę. Jego porażające wykonanie, zaawansowana technologia karbonowej ramy połączona z potężnym silnikiem tworzy wspaniałe narzędzie, dające możliwości, o których enduro w wersji elektrycznej marzy i te marzenia może konsekwentnie realizować. Wysoka cena może odstraszać, ale dla hard-userów będzie całkowicie akceptowalna. Rower jest gotowy na każde szaleństwo i wydłuży je jeszcze w nieprzyzwoicie przyjemny sposób. Kupilibyśmy go już dziś.
Więcej szczegółowych informacji na temat tego modelu można znaleźć na stronie producenta.
O marce Pivot Cycles
Pivot Cycles to amerykańska marka z siedzibą w Tempe w Arizonie, znana z innowacyjnego podejścia do rowerów górskich. Ich głównym celem jest podniesienie jakości jazdy terenowej, co osiągają dzięki dbałości o każdy detal. Kluczowym elementem ich rowerów jest zawieszenie dw-link – pozycjonowane w sposób eliminujący „bujanie” podczas pedałowania i zapewniające doskonałą przyczepność w trakcie podjazdów, niezależnie od pozycji rowerzysty. Ponadto sztywność ramy, osiągnięta m.in. przez poszerzoną mufę suportową oraz powiększone osie obrotu, gwarantuje trwałość i precyzyjne prowadzenie roweru. Pivot Cycles oferuje te zaawansowane rozwiązania we wszystkich swoich modelach, dbając także o potrzeby kobiet, które cenią wysokiej jakości sprzęt do jazdy terenowej.
Oficjalna strona: pivotcycles.com
Dystrybucja: protocycles.com
Media: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube