Dołącz do nas

Co chcesz znaleźć?

Newsy

Nowości od Swytch – własny ebike poniżej 5000 zł oraz zestaw do konwersji Max+

Rynek nie znosi próżni i obok nowoczesnych, poważnych rowerów elektrycznych mamy także coraz mniejsze i lżejsze systemy konwertujące dowolny rower do stadium pojazdu ze wspomaganiem elektrycznym. Zazwyczaj szukamy takich rozwiązań z paru powodów – nasz stary rower jest nam tak bliski, a nie chcemy go odstawiać. Przydałoby się parę watów w dojazdach do pracy. Niezależnie od pogody czy jej braku chce się iść na rower. Powody są różne i różne są zestawy do konwersji. Lwia część na polskim rynku to stosunkowo niedrogie systemy rodem z Chin. Okazuje się, że między nimi a normalnym rowerem elektrycznym z silnikiem centralnym jest ogromna przestrzeń, którą wykorzystuje firma Swytch.

Rower elektryczny Swytch GO eBike

Swytch omawialiśmy już przy okazji tematu prostych konwersji na rower elektryczny. Wracamy do tematu już nieco bogatsi w doświadczenie oraz dlatego, że firma nie zasypia gruszek w elektrycznym popiele i zapowiada nowe, ciekawe pomysły. Dowiedzcie się z nami, jakie.

Filozofia Swytch

Startupy proponujące maksymalnie proste konwersje rowerów na elektryczne są w Wielkiej Brytanii bardzo popularne – obok Swytch wystartował tam też Cytronex i Boost, oba bardzo podobne i układem, i rozwiązaniami. W tyle nie pozostaje Skarper, który także oferuje proste systemy konwersji. Swytch robi to jednak stosunkowo najlepiej – cały ekosystem jest kompatybilny, banalnie prosty w montażu i efektywny. Montaż ma się odbywać krótko, całość ma być sprawna i gotowa do działania, dać się normalnie prowadzić i pozwalać zmieniać niemal każdy rower w e-bike’a. Firma zyskała do tej pory ponad sto tysięcy zadowolonych klientów – jest więc to pokaźny zasób wiedzy i wartości, jaką można przekuć w dobry, dopracowany produkt. Finalnie udaje się dzięki takim producentom mieć rower elektryczny za mniej niż 5000 zł i to najczęściej w ciele istniejącego i posiadanego własnego roweru.

Główne założenie firmy to stworzyć taką konwersję, która nie zabierze naszym jednośladom ich oryginalnego charakteru. Sądząc po opiniach – całkiem nieźle to producentowi wyszło.


Pierwszy rower Swytch – Swytch Go eBike

Pierwszy, własny, oryginalny rower firmowy Swytch – GO eBike – ma się pojawić na rynku niebawem – 2025 to data jego oficjalnej premiery. Ze zdjęć prasowych i materiałów producenta wynika, że połączono lekką i prostą ramę bliską rowerom crossowym ze wspomaganiem elektrycznym serii Go. Mając możliwość konstruowania własnej ramy Swytch przerzucił silnik z przedniej piasty na tylną i schował kable w strukturze ramy. Nie ma tu konforemnej baterii, ale taka montowana w uchwycie bidonu i na dobrą sprawę przypominająca trochę radio plażowe wklejone na długą rurę ramy. Producent chwali się spełnianiem rygorystycznych unijnych norm, ale także niską ceną całego roweru, pełną kompatybilnością z systemami Go, które już teraz oferują zasięg do 60 mil w modelu Go++.

Z tyłu mamy trzy przełożenia, z przodu jedna zębatka, prosta kierownica, szerokie ogumienie i brak zawieszenia. Wygląda, że Swytch chce nam dać maksymalnie prosty i jednocześnie solidny rower z przeznaczeniem do miasta i jego bliskich okolic. Prostota pozwala na obniżenie ceny i uzyskanie jej atrakcyjnego poziomu, z niecierpliwością więc czekamy na to, co forma położy na trudnym stole rynku rowerów elektrycznych.



System Max+ – nowe spojrzenie na dobre pomysły

Obok Go Swytch proponuje nam układ Air, gdzie bateria montowana jest na kierownicy i napędza przednią piastę roweru. Układ jest banalnie prosty, ale solidny a producent wyposażył go w świetny system mocowania – w zasadzie wystarczy „zaklikać” baterię w mocowaniu i można jechać, nic więcej. Teraz poszło to krok dalej w modelu Max. Konwersja roweru elektrycznego Swytch działa tu w ten sam sposób – załóż koło z silnikiem, mocowanie baterii, włącz ją do układu – jedź. To najprostszy zestaw konwersji roweru elektrycznego na rynku i także ten, który w rower bazowy ingeruje najmniej.

Zobacz również: Konwersja klasycznego roweru na elektryczny – czy warto przerabiać w ten sposób rowery?

Max to nowa bateria – jej przednia obudowa stała się też reflektorem rowerowym, widzianym zresztą z każdego kierunku. Poza tą funkcją akumulator przyjął funkcję powerbanku dla urządzeń, z którymi połączy się za pomocą interfejsu USB-C – właśnie teraz, gdy Unia Europejska zdecydowała, że jest to obowiązujący standard. Bateria jest kompatybilna z układami Air. Wraz z nią debiutuje nowy silnik na tylną oś – można go mieć w klasycznym układzie bądź thru-axle: gama rowerów, które mogą więc z niego skorzystać, jest bardzo szeroka. Całość działa w tej samej filozofii co Air – ma być banalnie prosto i nieskomplikowanie. Jest tylko nieco nowocześniej – i tego chcą klienci Swytch, których firma słucha rzekomo bardzo dokładnie. Zestaw Swytch Max – prosty, ale solidny może być świetnym wsparciem dla wszystkich używających roweru codziennie. Rower z nowym pakietem zasilającym ma świetny zasięg, prosty układ, doskonałą baterię i genialny design. Marzenia są więc bliższe.



Własny eBike taniej? Teraz to możliwe

Zarówno nowy e-bike firmy Swytch (Swytch Go eBike), jak i kolejny w gamie zestaw do konwersji Swytch Max+ są propozycjami pozwalającymi na zmianę swojego roweru na elektryczny stosunkowo niedużym kosztem. I jest to proces całkowicie odwracalny, czego w wypadku wielu rowerów po prostu nie da się zrobić. W niedużej cenie możemy uzyskać wspomaganie elektryczne, a rower nim obdarzony nie zmienia nagle swojej charakterystyki. To także zaleta. Podobnie jak dobra jakość produktów, połączeń, mocowań i podzespołów płynących od Swytch. Firma stara się utrzymywać dobry poziom i wypada liczyć, że nowe produkty utrzymają tę korzystną tendencję. Rower z napędem elektrycznym Swytch może być odpowiedzią dla tych, którzy poszukują czegoś tańszego w świecie drożejących rowerów elektrycznych. Rower z nowym zestawem do konwersji świetnie sobie poradzi w rekreacyjnym ujęciu.


Nowości od Swytch – ciekawy świat roweru elektrycznego

Konwersje od Swytch są produktami dla każdego, kto ma praktyczne bądź inne powody do tego, by mieć rower elektryczny, a nie chce wydawać pieniędzy na niepewny model używany lub nie chce rozstawać się ze swoim jednośladem. To pułap nieco ponad tanimi modelami zalewającymi rynek – jakość jest tu nieporównywalnie lepsza, a całość o wiele bardziej strawna, efektowna i solidna. Jednocześnie może nam dać odpowiedź, czy potrzebujemy roweru elektrycznego i w wypadku odpowiedzi negatywnej – zainstalować się w innym rowerze. Z niecierpliwością czekamy na efekty tych poszukiwań, które już dziś zdają się zachęcać do konwersji na rower elektryczny.


O marce Swytch

Swytch to marka znana z tworzenia przełomowych rozwiązań w dziedzinie mobilności miejskiej. Specjalizuje się w innowacyjnych zestawach do konwersji rowerów na elektryczne, które są zaprojektowane z myślą o prostocie montażu i codziennym komforcie użytkowania. Produkty Swytch wyróżniają się lekką konstrukcją, nowoczesnym designem i wydajnością, oferując ekologiczne i przystępne rozwiązanie dla osób poszukujących alternatywy dla tradycyjnych środków transportu. Marka zdobyła uznanie na całym świecie za swoje podejście łączące technologię, funkcjonalność i troskę o środowisko naturalne.

Oficjalna strona: swytchbike.com

Media: Facebook, Instagram, Twitter (X), YouTube


Kliknij, aby skomentować

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz również

Części

Zapasowy akumulator do roweru elektrycznego początkowo może wydać się nam zbędną inwestycją. Zwłaszcza że nowoczesne akumulatory w e-bike'ach mają sporą pojemność i coraz lepszą...

Porady

Mycie roweru elektrycznego, w którym wolty, waty i ampery ścierają się w nieustannej walce o efektywną jazdę i wspomaganie, wydaje nam się operacją nie...

Porady

Odkąd silnik elektryczny wraz ze swoją baterią zagościł w strukturze roweru, przedmiotem ożywionej dyskusji stało się jego umiejscowienie. Narodził się prosty podział – część...

Porady

Rowery elektryczne (ebike) zyskują na popularności dzięki wielu zaletom, które sprawiają, że są atrakcyjną opcją transportu i rekreacji. Jednak jak każda technologia, mają również...

E-Bikers.pl to kompleksowy blog poświęcony wszystkim miłośnikom rowerów elektrycznych i nowoczesnej mobilności. Znajdziesz u nas najnowsze informacje, porady i recenzje dotyczące rowerów elektrycznych, ale również akcesoriów i elektroniki. Nasz portal to idealne miejsce zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych użytkowników e-bike'ów, którzy chcą być na bieżąco z trendami oraz nowościami na rynku. Blog jest nie tylko skarbnicą wiedzy dla e-bikerów, ale także przewodnikiem dla wszystkich, którzy chcą dołączyć do rosnącej społeczności rowerzystów elektrycznych.

Copyright © 2025 e-bikers.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.