To rower w klasie ultra. Nie chce mieć konkurencji i robi wszystko, by jej nie mieć – tak wagą, jak silnikiem, jak zastosowanym zawieszeniem i radykalną konstrukcją ramy. Haibike chce wszystko napisać na nowo. Z jakim skutkiem? Przekonajmy się. Zapraszamy – poznajcie nowy, zdecydowanie ciekawy rower elektryczny Haibike HYBE CF 11 2025. Bezkompromisowy rower dla każdego, kto chce być bezkompromisowy.
Co nowego zaprezentował Haibike w modelu HYBE CF 11 na rok 2025?
Za sprawą modelu Adventr 10 Haibike rower elektryczny napisał niemal na nowo, gdy nikt nie spodziewał się jakiejś rewolucji. Haibike Hybe z nowym designem jest mniej radykalny, ale rozpycha się w swojej półce bardzo silnie, mając w ręku kilka poważnych atutów. Przede wszystkim to całkiem nowe podejście do zawieszenia, będące startem nowej linii Power Sports. Mamy tu potężny skok 170 mm, który sam w sobie nie jest sensacyjny, ale sposób, w jaki rama realizuje amortyzowanie – już tak. Pierwszy rzut oka wystarczy, by znaleźć mocowanie dumpera na górnej strukturze ramy. Przeniesienie skoku daje złudzenie, że rower jest hardtailem, dopóki się nie ugnie, a całość jest fenomenalnie czysta – taki design to efekt długiej pracy i wymagających testów. Dołóżmy do tego nowe, topowe hamulce i osprzęt SRAM, oraz konfigurację typu mullet. Oto nowy zabójca downhillowych szlaków i tras enduro. Haibike Hybe z nowym silnikiem to może nie jest wielki gamechanger – ale na pewno bardzo zatrzęsie światem eMTB.
Zobacz również: Haibike AllTrail Low 2025 – eMTB z niską ramą? Tego rynek jeszcze nie widział!
Spójrzmy raz jeszcze na nowy silnik Boscha – odwrócony Bosch 5 generacji
Sercem wspomagania tej bestii jest nowy silnik Boscha. Nowy, choć nam już dobrze znany, bo pojawił się już w kilku świetnych modelach. Bosch Performance CX to jedno z topowych rozwiązań na rynku rowerów elektrycznych i korzystanie z jego potężnej mocy, cichej pracy i kultury obsługi wyznacza pewien standard. Mamy tu aż 85 niutonometrów momentu obrotowego, silnik inteligentnie dobiera moc do sytuacji, odbierając nam konieczność kontrolowania parametrów poza kierunkiem i ewentualnie stanem baterii. Intube ma 800 Wh, jest to naturalny następca, standardowych obecnie pojemności 650-750Wh i odwrotu od tej tendencji nie ma. Haibike Hybe z Bosch to doskonałe małżeństwo.
Silnik Performance CX ma wysoką kulturę pracy. Jest cichy, elastyczny, doskonale wykonany i sprawny. Sterowanie przekazujemy do niego za sprawą systemu Bosch System Controller i sterownika Mini Remote. Ponieważ przy CX Bosch zmniejszył wagę i wymiary, w Hybe 11 idealnie wpasował się w karbonową ramę. Dzięki zastosowaniu tej jednostki wygląd roweru, jego ogólny design nie da się z niczym pomylić. Maszyna nie udaje klasycznego roweru, ale sprawnie ucieka od skojarzeń z ociężałością. Integrated System Controller, czyli system kontrolowania poziomu naładowania znajdziemy w górnej części ramy, Haibike Hybe z nowym akumulatorem deklaruje potężny zasięg 150 km. Silnik wspomaga też chodzenie do prędkości 6 km/h, czyli pracę bez pedałowania. Do baterii dostępny jest oczywiście Range Extender ale duża pojemność pozwala jeździć bez niego.




Specyfikacja – Haibike HYBE CF 11 2025
Nowy Hybe jest rowerem w klasie top. Nie zamierza oddawać pola żadnemu innemu jednośladowi w swojej kategorii. Choć środki, jakimi się posługuje, są nam znane. Rzecz tkwi w ich doskonałej kompozycji. Przyjrzyjmy się bliżej specyfikacji tego wyrafinowanego roweru elektrycznego. Zwłaszcza że fabrycznie stosuje on komponenty innego producenta spoza obszaru uznawanego ogólnie za top – niemieckiego XLC, który nie raz pozytywnie nas zaskoczył. Oto szersza specyfikacja Hybe CF 11.
Specyfikacja | |
---|---|
Obciążenie maksymalne | 135 kg |
Waga | 23,35 kg |
Koła | 27,5'' + 29'' |
Opony | Continental Kryptotal-Fr, Enduro Soft, ETRTO: 60-622 |
Korba | Haibike Components The Crank ++ |
Pedały | XLC VPE-527 |
Amortyzator przedni | Rockshox ZEB Ultimate Fork 3.1 RC2, skok 170 mm |
Amortyzator tylny | Rockshox Super Deluxe Ultimate, 230x65mm, skok 170 mm |
Kaseta | Sram XS-1275 GX Eagle T-Type, XD |
Łańcuch | Sram Chain GX Eagle T-Type 12s |
Przerzutka tylna | Sram GX Eagle AXS T-Type 12s |
Manetka | Sram Triggershift AXS Pod Controller |
Hamulce | Sram Maven, hydrauliczne 200 mm tył i 220 mm przód |
Kierownica | Race Face Era Carbon, gripy: XLC GR-S34 VP MTB Grips |
Siodełko | Prologo Proxim W450 Performance |
Sztyca | Rockshox Dropperpost Reverb AXS, skok 125 mm |
Geometria – Haibike GYBE CF 11 2025
Rower Hybe CF 11 przyciąga wzrok i często w salonach rowerowych służy jako przysłowiowy magnes dla klientów. Jego lekka, fantastyczna linia daleka od typowych masywnych rowerów eMTB, świetnie zaprojektowany tylny trójkąt i układ typu mullet jest cały czas ukryty w ogólnej, dobrze zaprojektowanej kompozycji. Haibike Hybe z ramą z karbonu to z pewnością doskonały rower.
Oto dane dotyczące geometrii tego roweru elektrycznego.
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
Długość rury podsiodłowej (mm) | 400 | 430 | 460 | 460 |
Długość górnej rury (mm) | 558 | 592 | 625 | 657 |
Długość główki ramy (mm) | 110 | 120 | 130 | 140 |
Kąt nachylenia rury podsiodłowej (stopień) | 78.1 | 78 | 77.9 | 77.9 |
Kąt główki ramy (stopień) | 65 | 65 | 65 | 65 |
Wysokość ramy (stack) (mm) | 630 | 639 | 648 | 657 |
Wysięg ramy (reach) (mm) | 425 | 456 | 486 | 516 |
Opuszczenie BB (mm) | 400 | 410 | 425 | 445 |
Rozstaw osi (mm) | 400 | 410 | 425 | 445 |
Dostępne warianty do kupienia
Dane producenta dają nam kilka modeli Hybe do kupienia. W tym bliźniaczo podobny Hybe 11, który różni się detalami i silnikiem Boscha, w którym usunięto rozwinięcie Race Edition, ale kompletnie nie wpływa to na cenę. Możemy jednak wybrać wersję Hybe 10,5 – ta będzie mieć silnik Yamahy, identyczny osprzęt i cenę o siedem tysięcy złotych niższą. Z kolei najtańszy z rodziny będzie CF 9 – ten dostaniemy za dziesięć tysięcy mniej niż za topową wersję CF11. Ogólnie Hybe to rower mający bardzo topowe aspiracje – a taki rower będzie bezkompromisowy także dla ceny.


Dla kogo jest przeznaczony nowy Haibike HYBE CF 11 2025
To ewidentnie fantastyczny eFully – ma genialnie skrojoną całość, zarówno pod względem osprzętu jak i wykonania. Świetnie nada się na wszelkie trasy enduro, do zaawansowanego eMTB gdzie potężny skok, mała waga i genialne zawieszenie będą remedium na największe trudności. Jest to rower niezwykle przygodowy i zachęcający do pokonywania ograniczeń. Drogi, ale świetnie zrobiony. Zadowoli wszystkich parających się downhillem i enduro, dając świetną moc na podjazdach, potężny zasięg (150 km!), rewelacyjny nowy silnik o wysokiej kulturze pracy i momencie obrotowym. Szereg zalet, za który warto zapłacić.
Może Cię zainteresować: Bosch zaprezentował 5 generację silnika z serii Performance Line CX
Haibike Hybe CF 11 – geniusz eFully
Wśród topowych rowerów elektrycznych do eMTB walka trwa w najlepsze i bardzo dobrze – korzystamy na tym my, klienci. Którzy często muszą wydawać pieniądze bardzo rozsądnie. Haibike pokazuje nowym CF 11, że zadba o nas tak pod względem emocji i radości z jazdy, jak i kiedy dokonujemy dobrej inwestycji finansowej. Dużej, bo sięgającej 44 tysięcy złotych. Udowadnia też, że spełnione marzenia nie mają ceny. Nawet takiej. Zatem – warto!


O marce Haibike
Haibike to niemiecka marka rowerów, która od ponad 25 lat wyznacza standardy w dziedzinie kolarstwa. Znana przede wszystkim z innowacyjnych rowerów elektrycznych, Haibike łączy zaawansowaną technologię z nowoczesnym designem, oferując modele idealne zarówno dla miłośników górskich szlaków, jak i miejskich przejażdżek. Dzięki połączeniu precyzyjnego niemieckiego rzemiosła z pasją do sportów rowerowych, marka zdobyła uznanie na całym świecie, stając się symbolem jakości, trwałości i najwyższej wydajności.
Oficjalna strona: haibike.com
Media: Facebook, Instagram, YouTube
V
16 marca, 2025 na 6:31 am
Nie. W tym modelu nie można zastosować range extendera. Sam producent o tym pisze.
Redakcja
19 marca, 2025 na 9:13 am
No to ciekawe stwierdzenie bo z tego co widzę to producent pisze tak „It offers an exceptionally quiet ride, even in turbo mode, and thanks to its removable 800 Wh battery and optional range extender, you can enjoy long rides without a hitch.” Wszystko napisane na stronie: https://www.haibike.com/pl-pl/p/hybe-cf-11-hmtt1/