To rower w klasie ultra. Nie chce mieć konkurencji i robi wszystko, by jej nie mieć – tak wagą, jak silnikiem, jak zastosowanym zawieszeniem i radykalną konstrukcją ramy. Haibike chce wszystko napisać na nowo. Z jakim skutkiem? Przekonajmy się. Zapraszamy – poznajcie nowy, zdecydowanie ciekawy rower elektryczny Haibike HYBE CF 11 2025. Bezkompromisowy rower dla każdego, kto chce być bezkompromisowy.
Co nowego zaprezentował Haibike w modelu HYBE CF 11 na rok 2025?
Za sprawą modelu Adventr 10 Haibike rower elektryczny napisał niemal na nowo, gdy nikt nie spodziewał się jakiejś rewolucji. Haibike Hybe z nowym designem jest mniej radykalny, ale rozpycha się w swojej półce bardzo silnie, mając w ręku kilka poważnych atutów. Przede wszystkim to całkiem nowe podejście do zawieszenia, będące startem nowej linii Power Sports. Mamy tu potężny skok 170 mm, który sam w sobie nie jest sensacyjny, ale sposób, w jaki rama realizuje amortyzowanie – już tak. Pierwszy rzut oka wystarczy, by znaleźć mocowanie dumpera na górnej strukturze ramy. Przeniesienie skoku daje złudzenie, że rower jest hardtailem, dopóki się nie ugnie, a całość jest fenomenalnie czysta – taki design to efekt długiej pracy i wymagających testów. Dołóżmy do tego nowe, topowe hamulce i osprzęt SRAM, oraz konfigurację typu mullet. Oto nowy zabójca downhillowych szlaków i tras enduro. Haibike Hybe z nowym silnikiem to może nie jest wielki gamechanger – ale na pewno bardzo zatrzęsie światem eMTB.
Zobacz również: Haibike AllTrail Low 2025 – eMTB z niską ramą? Tego rynek jeszcze nie widział!
Spójrzmy raz jeszcze na nowy silnik Boscha – odwrócony Bosch 5 generacji
Sercem wspomagania tej bestii jest nowy silnik Boscha. Nowy, choć nam już dobrze znany, bo pojawił się już w kilku świetnych modelach. Bosch Performance CX to jedno z topowych rozwiązań na rynku rowerów elektrycznych i korzystanie z jego potężnej mocy, cichej pracy i kultury obsługi wyznacza pewien standard. Mamy tu aż 85 niutonometrów momentu obrotowego, silnik inteligentnie dobiera moc do sytuacji, odbierając nam konieczność kontrolowania parametrów poza kierunkiem i ewentualnie stanem baterii. Intube ma 800 Wh, jest to naturalny następca, standardowych obecnie pojemności 650-750Wh i odwrotu od tej tendencji nie ma. Haibike Hybe z Bosch to doskonałe małżeństwo.
Silnik Performance CX ma wysoką kulturę pracy. Jest cichy, elastyczny, doskonale wykonany i sprawny. Sterowanie przekazujemy do niego za sprawą systemu Bosch System Controller i sterownika Mini Remote. Ponieważ przy CX Bosch zmniejszył wagę i wymiary, w Hybe 11 idealnie wpasował się w karbonową ramę. Dzięki zastosowaniu tej jednostki wygląd roweru, jego ogólny design nie da się z niczym pomylić. Maszyna nie udaje klasycznego roweru, ale sprawnie ucieka od skojarzeń z ociężałością. Integrated System Controller, czyli system kontrolowania poziomu naładowania znajdziemy w górnej części ramy, Haibike Hybe z nowym akumulatorem deklaruje potężny zasięg 150 km. Silnik wspomaga też chodzenie do prędkości 6 km/h, czyli pracę bez pedałowania. Do baterii dostępny jest oczywiście Range Extender ale duża pojemność pozwala jeździć bez niego.




Specyfikacja – Haibike HYBE CF 11 2025
Nowy Hybe jest rowerem w klasie top. Nie zamierza oddawać pola żadnemu innemu jednośladowi w swojej kategorii. Choć środki, jakimi się posługuje, są nam znane. Rzecz tkwi w ich doskonałej kompozycji. Przyjrzyjmy się bliżej specyfikacji tego wyrafinowanego roweru elektrycznego. Zwłaszcza że fabrycznie stosuje on komponenty innego producenta spoza obszaru uznawanego ogólnie za top – niemieckiego XLC, który nie raz pozytywnie nas zaskoczył. Oto szersza specyfikacja Hybe CF 11.
Specyfikacja | |
---|---|
Obciążenie maksymalne | 135 kg |
Waga | 23,35 kg |
Koła | 27,5'' + 29'' |
Opony | Continental Kryptotal-Fr, Enduro Soft, ETRTO: 60-622 |
Korba | Haibike Components The Crank ++ |
Pedały | XLC VPE-527 |
Amortyzator przedni | Rockshox ZEB Ultimate Fork 3.1 RC2, skok 170 mm |
Amortyzator tylny | Rockshox Super Deluxe Ultimate, 230x65mm, skok 170 mm |
Kaseta | Sram XS-1275 GX Eagle T-Type, XD |
Łańcuch | Sram Chain GX Eagle T-Type 12s |
Przerzutka tylna | Sram GX Eagle AXS T-Type 12s |
Manetka | Sram Triggershift AXS Pod Controller |
Hamulce | Sram Maven, hydrauliczne 200 mm tył i 220 mm przód |
Kierownica | Race Face Era Carbon, gripy: XLC GR-S34 VP MTB Grips |
Siodełko | Prologo Proxim W450 Performance |
Sztyca | Rockshox Dropperpost Reverb AXS, skok 125 mm |
Geometria – Haibike GYBE CF 11 2025
Rower Hybe CF 11 przyciąga wzrok i często w salonach rowerowych służy jako przysłowiowy magnes dla klientów. Jego lekka, fantastyczna linia daleka od typowych masywnych rowerów eMTB, świetnie zaprojektowany tylny trójkąt i układ typu mullet jest cały czas ukryty w ogólnej, dobrze zaprojektowanej kompozycji. Haibike Hybe z ramą z karbonu to z pewnością doskonały rower.
Oto dane dotyczące geometrii tego roweru elektrycznego.
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
Długość rury podsiodłowej (mm) | 400 | 430 | 460 | 460 |
Długość górnej rury (mm) | 558 | 592 | 625 | 657 |
Długość główki ramy (mm) | 110 | 120 | 130 | 140 |
Kąt nachylenia rury podsiodłowej (stopień) | 78.1 | 78 | 77.9 | 77.9 |
Kąt główki ramy (stopień) | 65 | 65 | 65 | 65 |
Wysokość ramy (stack) (mm) | 630 | 639 | 648 | 657 |
Wysięg ramy (reach) (mm) | 425 | 456 | 486 | 516 |
Opuszczenie BB (mm) | 400 | 410 | 425 | 445 |
Rozstaw osi (mm) | 400 | 410 | 425 | 445 |
Dostępne warianty do kupienia
Dane producenta dają nam kilka modeli Hybe do kupienia. W tym bliźniaczo podobny Hybe 11, który różni się detalami i silnikiem Boscha, w którym usunięto rozwinięcie Race Edition, ale kompletnie nie wpływa to na cenę. Możemy jednak wybrać wersję Hybe 10,5 – ta będzie mieć silnik Yamahy, identyczny osprzęt i cenę o siedem tysięcy złotych niższą. Z kolei najtańszy z rodziny będzie CF 9 – ten dostaniemy za dziesięć tysięcy mniej niż za topową wersję CF11. Ogólnie Hybe to rower mający bardzo topowe aspiracje – a taki rower będzie bezkompromisowy także dla ceny.


Dla kogo jest przeznaczony nowy Haibike HYBE CF 11 2025
To ewidentnie fantastyczny eFully – ma genialnie skrojoną całość, zarówno pod względem osprzętu jak i wykonania. Świetnie nada się na wszelkie trasy enduro, do zaawansowanego eMTB gdzie potężny skok, mała waga i genialne zawieszenie będą remedium na największe trudności. Jest to rower niezwykle przygodowy i zachęcający do pokonywania ograniczeń. Drogi, ale świetnie zrobiony. Zadowoli wszystkich parających się downhillem i enduro, dając świetną moc na podjazdach, potężny zasięg (150 km!), rewelacyjny nowy silnik o wysokiej kulturze pracy i momencie obrotowym. Szereg zalet, za który warto zapłacić.
Może Cię zainteresować: Bosch zaprezentował 5 generację silnika z serii Performance Line CX
Haibike Hybe CF 11 – geniusz eFully
Wśród topowych rowerów elektrycznych do eMTB walka trwa w najlepsze i bardzo dobrze – korzystamy na tym my, klienci. Którzy często muszą wydawać pieniądze bardzo rozsądnie. Haibike pokazuje nowym CF 11, że zadba o nas tak pod względem emocji i radości z jazdy, jak i kiedy dokonujemy dobrej inwestycji finansowej. Dużej, bo sięgającej 44 tysięcy złotych. Udowadnia też, że spełnione marzenia nie mają ceny. Nawet takiej. Zatem – warto!


O marce Haibike
Haibike to niemiecka marka rowerów, która od ponad 25 lat wyznacza standardy w dziedzinie kolarstwa. Znana przede wszystkim z innowacyjnych rowerów elektrycznych, Haibike łączy zaawansowaną technologię z nowoczesnym designem, oferując modele idealne zarówno dla miłośników górskich szlaków, jak i miejskich przejażdżek. Dzięki połączeniu precyzyjnego niemieckiego rzemiosła z pasją do sportów rowerowych, marka zdobyła uznanie na całym świecie, stając się symbolem jakości, trwałości i najwyższej wydajności.
Oficjalna strona: haibike.com
Media: Facebook, Instagram, YouTube