Canyon Spectral:ONfly CF CLLCTV – rewolucja bez rewolucji
Od poprzednich Spectrali różni się przeprojektowaną ramą i większą obecnością karbonu w konstrukcji. Rama nowego Spectrala waży tylko 2,7 kg, co jest wartością imponującą. Dzięki temu producent mógł pozwolić sobie na wyważone dobranie zespołu napędowego i elektrycznego. Geometria jest zbliżona do tej, na której oparty jest analogowy Spectral CF. Płaski kąt główki ramy, wynoszący 64 stopnie, duży reach, chainstay o długości 440 mm i stroma rura podsiodłowa o kącie 76,5 stopnia zapewniają pewność przy dużych prędkościach i pomagają panować nad rowerem na podjazdach. Maszynę zaprojektowano jako mullet z kołem 29” z przodu i 27,5” z tyłu. Postawiono więc na dynamikę i zwinność.
Dokładne wymiary geometrii dla poszczególnych rozmiarów przedstawiamy w tabeli poniżej.
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
Kąt główki ramy | 64° | 64° | 64° | 64° |
Kąt rury podsiodłowej | 76,5° | 76,5° | 76,5° | 76,5° |
Reach | 44,5 | 47 | 49,5 | 52 |
Stack | 62 | 62,9 | 63,8 | 64,7 |
Baza kół | 122,1 | 125,1 | 128,0 | 130,9 |
Chainstay | 44 | 44 | 44 | 44 |
Wysokość suportu | 31 | 31 | 31 | 31 |
Rura podsiodłowa | 40 | 41,5 | 44,5 | 45,5 |
Rzuca się w oczy krótka rura podsiodłowa z długą sztycą, zresztą o regulowanym skoku. Pozwala to na obniżenie siodła przy trudnych przejazdach i idealny balans przy jakichkolwiek zawirowaniach. Nowy rower elektryczny Canyon ma też rozwiązanie, które spodobało nam się już przy modelu CF – świetne zabezpieczenie łożysk w ramie, także dedykowanym smarem odpornym na zmywanie i gwintowanym wkładkom, które zmniejszają ryzyko uszkodzenia. Technicznie od strony ramy i zawieszenia nie mamy tu nic do zarzucenia: skok jest duży (160/150 mm przód/tył), wszystko pracuje płynnie i pozwala na idealne dopasowanie preferencji.





A jak z tą elektryką?
Canyon mógł zbudować nowego Spectrala, bo dostał do ręki odpowiednio mały silnik – produkowany przez firmę TQ – HPR50. Waży rekordowo mało, bo raptem 1850 gramów. Generuje 50 Nm momentu i 300 W mocy w peaku, co pozwala na podwojenie siły, z jaką zazwyczaj pedałujemy. Silnik pracuje równo i dość cicho jak na swoje rekordowo małe wymiary – mieści się w dłoni. Zespolono go z baterią tej samej firmy zintegrowaną w ramie – to jedyne rozsądne rozwiązanie dla nowoczesnego MTB. Bateria ma 360 Wh i waży 1830 g. Razem z silnikiem mamy więc jeden z najlżejszych zespołów napędowych na rynku, pozwalający według producenta zaatakować 1000 m przewyższenia. Dla dłuższych szturmów potrzebny będzie jednak TQ Range Extender, mocowany w dość kłopotliwy sposób w dolnej części ramy – daje dodatkowe 160 Wh energii.
Jeśli wartości zasięgu tego roweru, podawane przez producenta Was nie satysfakcjonują, to zachęcamy do skorzystania z naszego autorskiego kalkulatora zasięgu roweru elektrycznego, gdzie w kilku prostych krokach możecie wyliczyć przybliżony zasięg w kilometrach, uwzględniając do tego procentowe wspomaganie silnika. Sprawdźcie!


Kiss me, K.I.S i inne nowości w nowym Spectralu
W ramach Canyona możemy spotkać fantastyczne rozwiązanie o nazwie KIS. Jest to prosty zespół dwóch sprężyn, który przyciąga kierownicę do neutralnego położenia podczas jazdy. Siłę naciągu można w prosty sposób regulować – aż dziwne, że nikt nie wpadł na to wcześniej. System genialnie pracuje, pozwala jeszcze mocniej angażować się w jazdę i jest praktycznie bezobsługowy. Nowy Spectral bardzo się nam podoba. Jest lekki i zwinny – to właśnie kryje się w długim ciągu liter CLLCTV: rower jest tak lekki, a wspomaganie tak dyskretne, że często zapominamy o tym, że jedziemy rowerem elektrycznym. Dla nas – wielki plus!

Nowe spektrum, nowy Canyon Spectral.onfly
Wydaje się, że Canyon budując rower elektryczny, akurat tutaj skłonił się bardziej ku terminowi „rower”, mniejszą wagę – dosłownie i w przenośni – przykładając do elektrycznego wsparcia. Stworzony jednoślad jest lekki, bardzo dynamiczny i trwały, ale jednocześnie nie imponuje szalenie mocnym silnikiem. Tak jakby marka chciała nam przypomnieć, że jazda na rowerze wciąż ma nas angażować. I choć na rynku mamy tendencję do coraz mocniejszych silników z coraz mniejszymi wymiarami, takie podejście ma sens. I przywraca radość z jazdy tymi rowerami. Nowy rower elektryczny Canyon jest lekki, wspomaganie subtelne, ale radość z jazdy rowerem – ogromna.
Jeszcze więcej szczegółowych informacji na temat tego roweru możecie znaleźć na stronie producenta – Rower elektryczny Canyon Spectral:ONfly CF CLLCTV.
O marce Canyon
Canyon to niemiecka marka rowerowa, która zyskała międzynarodowe uznanie dzięki połączeniu zaawansowanej technologii, precyzyjnego designu i unikalnego podejścia do sprzedaży bezpośredniej. Założona w 1985 roku jako mała firma rowerowa, Canyon szybko przekształciła się w czołowego producenta, słynącego z rowerów szosowych, górskich, gravelowych i e-rowerów. Wyróżnia ich wyjątkowe podejście do aerodynamiki i geometrii ramy, co pozwala osiągać doskonałe wyniki na trasie, a także dbałość o detale i śmiałe projekty, które przyciągają zarówno amatorów, jak i zawodowych kolarzy. Canyon sprzedaje swoje produkty wyłącznie online, co umożliwia im oferowanie rowerów wysokiej jakości w konkurencyjnych cenach, bez pośredników. Dzięki tej strategii marka stała się jedną z najbardziej cenionych w branży, szczególnie przez użytkowników, którzy cenią sobie nowoczesne rozwiązania i solidne wykonanie.
Oficjalna strona: canyon.com
Media: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok