Dołącz do nas

Co chcesz znaleźć?

Części

DJI Avinox – system dla rowerów elektrycznych od producenta dronów. Czy nowe e-bike’i Amflow zrobią furorę?

DJI, azjatycki gigant produkujący drony i kamery sportowe, wszedł właśnie w ciasny i kunsztowny świat rowerów elektrycznych, prezentując najnowszy model napędów e-bike o nazwie Avinox. Jak doświadczenie ze świata dronów przeniesiono w rowerową rzeczywistość? I czy mamy do czynienia z nowym otwarciem i rewolucją? Częściowo na pewno tak, ale więcej będziemy mogli powiedzieć wkrótce. Co ciekawe, DJI nie próbuje przejmować rozwiązań innych producentów, dorzucając tylko swoje logo, ale prezentuje własny system napędowy będący autorskim rozwiązaniem, choć z oczywistych względów korzystającym z tego, co już wymyślono. Dostępny już w rowerach marki Amflow. I kiedy możemy się ich spodziewać, w jakiej cenie? Postaramy się dziś na to odpowiedzieć.

System napędowy DJI Avinox

DJI Avinox – taki ze mnie gamechanger

Firmę DJI kojarzymy dzięki świetnym dronom, od popularnych i tanich po naprawdę duże i solidne. Wydaje się, że producent potrafi idealnie rozłożyć ciężar pomiędzy cenę a jakość, a szeroka rzesza użytkowników raczej to potwierdza. Świat rowerów elektrycznych jest jednak nieco inny – co nie znaczy, że nie da się tu przenieść części innowacji i doświadczenia. Ponieważ więc firmie DJI nikt nie powiedział, że się nie da, zrobili to po swojemu.

Wyszło znakomicie, przynajmniej teoretycznie – silnik DJI Avinox to majstersztyk inżynierii, ale ujmujący prostotą. Ma aż 105 Nm momentu obrotowego a peak mocy to aż 850 W. Jest też zabójczo cichy – przy trybie Turbo praca jednostki napędowej jest łagodna i nie gryzie w uszy. DJI osiągnęło to dzięki zastosowaniu przekładni planetarnej w samym silniku, opartej o polimerowe zębatki i korpus. Producent twierdzi, że jest to rozwiązanie równie wytrzymałe jak klasyczna stal, ale niweluje ciężar i znacznie poprawia charakterystykę głośności. Silnik jest więc lekki i mocny, waży raptem 2,5 kg. To jedna z najmniejszych jednostek na rynku dysponująca jednocześnie stosunkowo dużą mocą.

DJI Avinox Drive System to także bateria – mniejsza ma 600 Wh, większa 800 Wh. Przy pierwszej maksymalny zasięg to około 117 km, większa jednostka to 157 km, oczywiście są to dane producenta, które będziemy mogli zweryfikować dopiero na realnym rowerze. Ważna jest waga – mniejszy akumulator to 2,87 kg, większy – 3,74 kg. Całość dzięki niewielkim rozmiarom mieści się w bardzo atrakcyjnym wymiarze – poniżej 7 kg dla całego zestawu to wartość piorunująca.

Tryby pracy systemu DJI Avinox

Tryby pracy systemu DJI Avinox i ładowanie baterii

Prawdziwe „wow” wyzwala system pracy nowej jednostki. System Avinox obejmuje także sterowanie jednostką, i poza klasycznymi trybami pracy silnika elektrycznego jak Eco, Trail, Turbo, Boost i Auto oferuje także tak pomysłowe rozwiązania jak Auto Hold – zatrzymuje rower, żeby nie staczał się do tyłu podczas podejść, czy też Hill Assist pozwalający na wchodzenie z rowerem pod górę z mniejszym zmęczeniem. System pozwala też na zmianę przełożeń w trybie stacjonarnym, co na każdym zwykłym rowerze elektrycznym jest mocno utrudnione. Przekładnia zawarta w silniku zwalnia nas z tego problemu.

Do systemu DJI Avinox producent przewidział dedykowane ładowarki o nazwie GaN 3x Fast Charging. Pozwalają naładować baterię do 75% pojemności w niespełna półtorej godziny, co pozwala na szybkie doładowanie podczas większej wyprawy czy zwiedzania.

Wyświetlacz systemu DJI Avinox

Wyświetlacz i elementy Smart w DJI Drive System

Co oczywiste, DJI ma ogromne doświadczenie w aplikacjach na smartfony – wieloma dronami da się w ten sposób sterować, lub wykorzystywać ekran smartfona jako ekran pilota. Nie dziwi więc świetna apka do telefonu i doskonały wyświetlacz systemu, wykonany w technologii Oled – świeci więc idealnymi kolorami, jest w pełni dotykowy i nie traci widoczności nawet w trudniejszych warunkach.

Sprzężono go z aplikacją Avinox, pozwalającą na pełną customizację wyglądu menu, umieszczenia na nim najważniejszych dla nas informacji i dopasowania pod indywidualne potrzeby. Tu wygląda to naprawdę znakomicie i chętnie sprawdzimy to w praktyce, zwłaszcza że cały system działa jako wireless i obiecuje się nam, że robi to bezproblemowo. Aplikacja pozwala na określenie poziomu asyst silnika dla każdego trybu, działa jak nawigacja i licznik rowerowy oraz co ciekawe jako w pełni funkcjonalny system Bike Location. Tym bardziej więc nie możemy się doczekać.

Właśnie! Gdzie te rowery?

System DJI Avinox spotkamy póki co w jednej marce – Amflow. To chiński startup rozwijany w szerokiej współpracy z DJI i będący tak naprawdę jej częścią. Firma oferuje kilka modeli rowerów, ale są one dość wysoko pozycjonowane – karbonowe ramy, pełne zawieszenie i zaawansowany silnik muszą kosztować.

Startowa cena podstawowego modelu PL wynosi 7000 €, ale ta bogatsza to już 12 tysięcy. Mówimy więc o wyjątkowo wysokiej półce cenowej.

W odpowiedzi na nasze pytania dotyczące dystrybucji tych rowerów w Polsce otrzymaliśmy odpowiedź, że wszystko jest na etapie planowania…

As for the launching date in Poland, we regret to inform you that after confirming, the sales in Poland are still in the planning stage so there may not be a specific date for launching at the moment. We deeply apologize for the inconvenience this may cause. Also, please rest assured that once sales are available in Poland, we will timely keep this info updated on our website.

Więcej informacji o samych rowerach i aktualnościach możecie znaleźć na stronie producenta: https://www.amflowbikes.com/pl

Czy DJI Avinox będzie rewolucją?

Ponieważ jeszcze nie możemy kupić Amflow z DJI Drive System, a przynajmniej nie w Polsce, wierzymy, że jego obecność wpłynie na innych. Przy tej specyfikacji z pewnością Santa Cruz i Specialized poczują się dość nieswojo, ale to dobrze – ruszy to ten element rynku, a nowy gracz sprawi, że inni będą zmuszeni działać, co odbije się cenowo na nas, czyli klientach końcowych. Póki co DJI Avinox wygląda świetnie i wiele obiecuje. Mamy nadzieję, że będziemy równie zachwyceni po pierwszej jeździe. Na pewno Wam o tym powiemy!

Kliknij, aby skomentować

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz również

Akcesoria

Oświetlenie do roweru elektrycznego to szerokie zagadnienie wymagające nieco innego podejścia niż w przypadku normalnego roweru. Tu obecność dodatkowego źródła energii generuje nam dodatkowe...

Newsy

Bosch niedawno wprowadził aktualizację 1.24 dla swojej aplikacji eBike Flow, co znacząco wpłynęło na komfort użytkowania, szczególnie wśród osób korzystających z wersji Flow+. Nowe...

Porady

Prawidłowa technika jazdy to arsenał środków, który możesz wykorzystać na każdym rowerze. Dowód? Mistrz przełajów Mathieu Van Der Poel sięgnął także po triumfy w...

Newsy

Bosch umie zaskakiwać. I choć jego główny slogan w świecie E-bike to "Uphill flow", po premierze nowego CX piątej generacji równie dobrze można powiedzieć...

E-Bikers.pl to kompleksowy portal poświęcony wszystkim miłośnikom rowerów elektrycznych i nowoczesnej mobilności. Znajdziesz u nas najnowsze informacje, porady i recenzje dotyczące rowerów elektrycznych, ale również akcesoriów i elektroniki. Nasz blog to idealne miejsce zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych użytkowników e-bike'ów, którzy chcą być na bieżąco z trendami oraz nowościami na rynku. Nasz portal jest nie tylko skarbnicą wiedzy dla e-bikerów, ale także przewodnikiem dla wszystkich, którzy chcą dołączyć do rosnącej społeczności rowerzystów elektrycznych.

Copyright © 2024 e-bikers.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.